woensdag 14 mei 2014

Interessante brochure: Kinderen en online privacy

kinderen en online privacy
Vorige maand verscheen bij Kennisnet en Mijn Kind Online een nieuwe en interessante brochure: ‘Kinderen en online privacy’. Deze brochure is gemaakt door Digibewust, Mijn Kind Online en Kennisnet.
Online privacy gaat veel verder dan op internet voorzichtig zijn met het achterlaten van je adres of telefoonnummer, of het niet accepteren van vreemde vriendschapsverzoeken. Minstens zo belangrijk is het dat kinderen beseffen dat wat zij online doen door de hele wereld te zien is. En dat het nooit meer verdwijnt… Bron
De inhoud van de brochure
  • Wat van jou is, moet ook van jou blijven, óók online.
  • ‘Ik wil niet dat mijn kinderen online terug te vinden zijn’ – Remco Pijpers.
  • 10 tips voor ouders belangrijk.
  • Help, ik wordt bespied! – De 4 grootste gevaren voor je privacy.
  • Zo maak je privacy belangrijk – Een stappenplan.
  • Help, ik word bespied – De 4 grootste gevaren voor je online privacy.
  • 10 tips voor jonge gebruikers.
  • Online privacy voor kinderen – App-makers nemen het niet zo nauw.
  • 10 tips voor leerkrachten.
  • Online privacy voor scholen.
  • Vuistregels voor privacy.
Meer informatie over deze brochure en gratis downloaden
Bron:  Manssen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten